Elektrische strandrolstoel voor Hospice Egmond

05/02/2021 – Opgetogen nam Jessica Zwart deze week een elektrische strandrolstoel voor Hospice Egmond in ontvangst. Even blij was Corine de Jager, voorzitter van de organisatie SamenLoop voor Hoop Bergen-Alkmaar e.o. die namens het KWF de cheque voor een deel van het aankoopbedrag overhandigde. KWF Kankerbestrijding haalt met de 24-uurs wandelevenementen die overal in het land door lokale organisaties onder de naam Samenloop voor Hoop werden georganiseerd, geld op voor zowel lokale doelen als voor landelijke projecten van KWF. Het hospice had zich ruim 2,5 jaar geleden al gemeld als mogelijk lokaal doel. Toen dit jaar alle Samenlopen afgelast moesten worden, dreigde er dit jaar geen geld naar lokale doelen te kunnen gaan. Maar onlangs viel het besluit van het KWF toch 46 lokale doelen te willen financieren. SamenLoop voor Hoop Bergen Alkmaar e.o. kon zo drie projecten honoreren, waaronder een bijdrage voor de strandrolstoel voor Hospice Egmond. Een ander deel is mogelijk gemaakt door de Alkmaarse Bankiersvereniging (aangesloten banken ABNAMRO, ING, Rabo en SNS). De vereniging is in 2020 na ruim 100 jaar opgeheven en het beschikbare geld is via de Samenloop doorgesluisd voor de aanschaf van deze mooie elektrische strandrolstoel. De overhandiging vond plaats in de hal van Hotel Zuiderduin in Egmond aan Zee.

H0sp1c3Elektrische strandrolstoel voor Hospice Egmond